Sabtu, 25 Jun 2011

بسم الله الرحمن الرحيم

 الحمد لله رب لعلمين syukur kehadrat Allah kerana masih diberi kesempatan kepada saya untuk menulis didalm blog ini. Sekarang ni saya berada di kolej, cuti 3 minggu sudah habis, belum puas lagi cuti yang diberi sekadar 3 minggu saja, tapi okeyh lah daripada tak ada cuti langsung. Sekarang masih blom start class lagi, msih duk bunag masa tnapa kerja di kolej nie,, kami datang awal khabarnya mau pindah ke tempat baru, tp bila sampi saja di kolej dikhabarkan pulak xjadi pindah, rasa mau marah tp belum tentu lagi sebabnya, esok (27/6/2011, Isnin) baru tahu samaada jadi atau tak jadi proses pemindahan tu...
Kami di sini penuh harapan mahu pindah, tapi bila dengar khabar semacam tu, smuanyer down tau.huhuhu, banayk khabar angin kater, stay lg study kat sini tapi, smua tu khabar angin terlalu banyak fatwa. apa2 pun kena pcaya apa yang Puan Pengarah  bagi tau esk,, harap2 sangat dapat pincah tempat baru, xsaba sudah mahu pindh. Erm, sekarang ni saya sedang boring, penat dan akan penat lagi lepas nie, nak keluar lagi,, rasa malas sangat nk kelauar. berat sangat badan nak keluar, tapi nak buat macam mana kan, terpaksa jugak keluar. Badan nie asyik nk tido jew. kalu keluar pun bukanye banyak faedah, lagi habis duit ada la, ada jwe nk kena belanja.
Bagi pengetahuan kawan2 sekelian. kehidupan di kolej ini sangat,sangat,sangat,sangat,sangat membosankan dengan kerenah perangai student kat sini, rasa tak bebas, terkurung, terikat, tak sama macam UiTM, tp bila dah kelua terasa pulak macam terlalu bebas pulak sampai tak igat pada Allah, kenapa jadi semacam itu,,bermakn iman masih blom cukup tuh. Tapi bila difikirkan sem ni saya rasa lebih terkawal kehendak yang tak betul tu, saya nk tunai apa yang saya janji pada diri saya tuk tidak melakukan dosa, الحمد لله  semuanya berjalan dengan lancar sekarang nie, walupun ada beberapa hanlangan tp apa yang perlu saya buat adalah ignore jew apa yang ada, jangan terlalu ikutkan perasaan sebab saya sedar sekarang ini kelemahan dalam diri saya adalah disebab kan terlalu memikirkan kehendak orang, sehingga lupa haram halal sesuatu benda, bagi yang terasa MINTAK MAAF, tapi hakikatnya apa2 jua yang dilakukan Allah akan menilai kita. Saya Takut Allah...
Sekarang sudah tengah hari, mata mau tido sudah, nak rehat, amik tenaga untuk petang nanti, huhuhu, addushhh malas nyer keluar petang nie,,tak apa lah,, nati sambung lagi menulis dalam blog nie. Di sini saya tertaik dengan sekerat doa yang di ambil dari buku "Amalan ZIKIR Dan DOA Untuk Pelajar." dan suka saya berkongsi dengn kawan sekelian.
DOA MEMOHON DIJAUHKAN SIFAT-SIFAT BURUK 
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada keras hati, selalu lupa, kehinaan dan kemiskinan. Dan aku berlindung dengan-Mu daripada sifat-siffat kufur, fasik, suka berbantahan, dan bermegah-megah; dan aku berlindung daengan-Mu dari kejahatannya pendengaran, jahatnya sikap membisu dan aku berlindung dengan-Mu dari penyakit gila, kusta dan dari busuknya penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan